Sudbina FAP-a još uvek neizvesna
Predstavnici sindikata i uprave „Fabrike automobila Priboj“, nedavno su u Vladi Srbije razgovarali o isplati zaostalih plata radnicima i procesu privatizacije.
Privatizacija je po ranijim najavama trebalo uveliko da bude završena, a strateški partner, finska kompanija „Sisu auto“ da pokrene proizvodnju.
Generalni direktor FAP-a Zoran Zaković, predsednici četiri reprezentativna sindikata i član Radne grupe za privatizaciju kao i pomoćnik predsednika opštine za lokalno ekonomski razvoj Krsto Janjušević činili su delegaciju pribojske fabrike, koja je primljena u Vladi Srbije, na najvišem nivou. Razgovarali su sa premijerom Aleksandrom Vučićem i ministrima Željkom Sertićem, Nebojšom Stefanovićem i Nikolom Selakovićem.
Predstavnici FAP-a su obavešteni da se od razgovora sa „Sisu autom“ još nije odustalo. Vlada i dalje, kao „crvenu liniju“ privatizacije, postavlja zapošljavanje najmanje 600 radnika što je uslov koji Finci još nisu prihvatili, pa je zbog toga došlo do prolongiranja rokova. Takođe je rečno da se kao ozbiljan interesent za preuzimanje FAP-a u celini, pojavila češka fabrika teretnih vozila „Tatra“, koja je posle nedavne privatizacije povećala proizvodnju na 1.200 automobila godišnje.
Kao rezultat razgovora u vladi je i jednokratna isplata tri zaostale plate, pa se tako radnicima sada duguje još oko sedam plata, dok se o povezivanju radnog staža za period od četiri godine, što je letos obećano, nije razgovaralo. Nije se razgovaralo ni o socijalnom programu za radnike, u okviru koga, po sadašnjem zakonodavstvu, tehnološke viškove sleduje otpremnina od 200 evra po godini staža, iznos koji će posle primene novog zakona u idućoj godini biti prepolovljen. Zanimljivo je da su tri plate radnici dobili tek pošto se razgovorima priključio premijer Vučić. Do tada im je nuđena tek jedna.
PP Media